Cara Nak Buat Sarung Botol Kait

Makin ramai orang makin banyak tempat barang yang disentuh oleh m. Tapisetiap kali balik mesti angkut benang kaitkerja2 sekolah yang tertangguh.


Pin On การถ กโครเชต

Sarung Botol Air Kait Ada yg berminat nak buat sarung botol air.

. Sekarang dah PKPP dah bole pi shopping ramai-ramai. Tinggal tambahkan pita hijau selesailah. Tinggal nak buat tali je lagi ni.

Metode 3Menyegel dengan Lilin Malam. Botol air minum mineral. Jadi tali sarung botol ni boleh dijinjing ataupun digalas mengikut kesesuaian dan keselesaan saya.

Salah satu hobi aku sejak zaman berzaman dulu iaitu sejak mengenal benang kait adalah crochet mengait. Pada gambar di atas saya menggunakan sarung botol untuk membungkus termos berbahan stainless steel dengan ukuran diameter sekitar 6 cm dan tinggi 23 cm. Untuk sarung botol ni pertama kali saya buat tali yang boleh dilaras.

Untuk menyegel botol dengan lilin malam Anda membutuhkan piring keramik penyegel malam selotip filamen gunting lilin teh pemantik dan lilin malam untuk menyegel botol. Di bagian atas saya beri aksen serut supaya lebih manis. Buat Sarung Botol posted.

Untuk badan botol gunting kain sepanjang 25 cm dan lebar botol dengan ukuran 25 cm. Janji angkut bawa balik. Sarung Botol Kait.

14 October 2021 633 - Berikut seputar informasi dan pembahasan tentang botol serta mengenai buat sarung tersebut tips ini adalah beberapa tutorial lain yang berhubungan dengan botol buat sarung yang dapat dilakukan dengan mudah dan gampang. Sekarang tengah siapkan 2 sarung botol air nihampir siap. Dah lama saya buat yang nitapipenyakit malas datang.

Yang dah siap dikait dan siap dengan tali jinjing. Cara pembuatannya basically sama dengan cara membuat mini drawstring bag. Lepas dah habis satu sarung botol saya kait saya pun mula dengan sarung botol yang kedua dan kali ni saya buat juga video tutorial untuk rujukan pengait di luar sana.

Mengait Crochet Sarung Botol Air. Sarung kotak tisu ni ada sejarah tersendirisaya kait masa perlawanan akhir badminton Sukan OlimpikDatuk Lee Chong Wei lawan Lin DanTv nak tengokyang ni pun nak kaitjadi tak fokuslah2 hari juga siapkan projek niOrang yang memenpahnya di Tapah Perak. Saya nak share cara membuat sarung botol kait ukuran 1 L.

Sarung botol kait handmade. Kreativiti kitar semula barang terbuang ini boleh kita lakukan sendiri andai anda rajin. Celup dalam air panas.

500ml-3liter RM10 dan keatas Harga mengikut design saiz botol Sarung telur 3-RM10 10-RM30 pembelian 50 pcs. Blog Ini Adalah Blog Rasmi Ariena Crochet. Mulailah saya membuat sarung botol minuman dari benang katun lokal hijau jingga pink dan kuning.

Kait Sarung Botol Air Sarung Botol Air Water Bottle Holder. Di sini saya menggunakan botol air minum mineral. Selanjutnya adalah cara pembuatannya.

Tapi hand sanitizer jangan lupa bawa. Rebus air hingga mendidih kemudian celupkan bahagian penutup botol yang ketat ke dalam air panas untuk seketika. Kepanasan air mendidih itu boleh memberi tekanan udara di dalam botol dan hasilnya penutup botol boleh dibuka dengan.

Sebarang Terbitan Hasil Karya Produk Penulisan Adalah HakCipta Terpelihara ArienaCrochet2012. Anda bisa menemukan barang-barang ini di toko kerajinan atau di toserba. Ada macam banyak cara membuat kerajinan tangan dari botol aqua bekas.

Sesuai untuk semua peringkat umur. Siapkan semua peralatan yang diperlukan. Cara Membuat Sarung Botol Dari Tali Kur dipostkan pada.

Ada seorang rakan mengait yang tayang hasil kaitan di Facebook. Sehingga kita mendapatkan kain berbentuk persegi. Nak kait sarung botolnya pun tak susah sebab guna double crochet slip stitch dan chain sahaja.

Terjebak balik mengait ni setelah terjumpa satu group mengait dalam FB. Nur Farahida Bt Mohd Shamsuddin Tan Poslaju ER153306577MY Mohd Eman bin arah Poslaju EN363602711MY NUR SYAFIQAH ATIRAH BINTI JEFFRY Poslaju EN840798041MY shahrul bahri b. Share to Twitter Share to Facebook Share to Pinterest.

Jangan panik mahupun naik angin. Nampak satu paten mengait crochet botol air yang sangat comel di group geng hobi. Cara tukar warna benang kait ketika mengait sarung botol air.

Ini empat cara mudah tangani masalah penutup botol ketat. Malas nak masukkan gambar di sini. Jarum kait besi saya tandakan di lubang kaitandari pengalaman saya saya teragak-agak sama ada kaitan mula di situ atau tidaksebenarnya lubang kaitan itu berbeza lubang kaitan pertamakalau dan mengait dengan petua ini biasanya kaitan di sini akan lebih banyak banyak lebaryang sebetulnya kaitan kedua mestilah mengabaikan lubang jarum.

13 1 ch belakang belakang. Sarung Botol Air Kait Tempahan Sarung Botol Air. Kali ni corak yang saya akan kongsikan ialah shell pattern atau kerang senget.

Idea kitar semula yang sungguh menarik dan mudah untuk anda lakukan. Senang nak pegang dan senang nak bawa kemana mana. Dh 2 minggu delay.

Bedanya sarung botol dibuat lebih tinggi menyesuaikan tinggi botol. Nahh ni laa sarung botol viral tu. Kali ini aku terjebak mengait crochet botol air.

Sarung botol siap digunakan Sarung botol yang dihasilkan dapat muat untuk botol dalam berbagai ukuran karena terbuat dari kaos kaki dengan bahan elastis. Idea untuk mengait sarung botol ni saya dapat masa tengah scroll Facebook. Mudah je rupanya nak buat.


Cara Membuat Sarung Botol Kait Youtube In 2021 Cara Youtube


Gampang Banget Cara Membuat Sarung Botol Rajut Untuk Pemula How To Crochet A Water Bottle Holder Youtube


Tutorial Mengait Sarung Botol Spiral Shell Youtube


Tutorial Mengait Sarung Botol Viral Youtube

No comments for "Cara Nak Buat Sarung Botol Kait"